لوله فلزات رنگی

لوله فسفر برنز

لوله فسفر برنز

لوله فسفر برنز

در صنایع آهن آلات، انواع فلزات خالص و ترکیبی تولید و مورد استفاده واقع می شوند. در این میان فلزاتی که از نظر استحکام در سطح بالاتری قرار دارند و در مقابل آسیب ها، زنگ زدگی ها و خوردگی ها مقاوم ترند، کاربردهای بیشتری نیز در صنایع مختلف دارند. فسفر برنز نوعی فلز ترکیبی است که از تلفیق قلع و مس تولید می شود، اما جهت مقاوم سازی، ماده فسفر نیز به این ترکیب افزوده شده و بدین ترتیب این آلیاژ ترکیبی در برابر آسیب های محیطی و محاطی ایمن و مستحکم خواهد شد. فسفر برنز جزء انواع فلزات رنگی محسوب می شود.

از ویژگیهای فسفر برنز می توان به قابلیت ماشینکاری و خاصیت رسانایی بالای آن اشاره نمود. به دلیل سختی و مقاومت بالا در برابر زنگ زدگی، خوردگی، ضربه، سائیدگی و آسیب های دیگر در صنایع مختلف به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد. به طور مثال آلیاژ فسفر برنز در تولید پیچ و مهره، بوش، یاتاقان، چرخ دنده ها و سایر قطعات خودرو، حمل و نقل سوخت هسته ای، کامپیوتر، آلات موسیقی و حتی در ساخت روکش های دندانی، به کار گرفته می شود.

از کاربردی ترین موارد استفاده از فسفر برنز می توان به استفاده از این آلیاژ در ساخت لوله ها اشاره نمود. در واقع به دلیل استحکام و مقاومت بالای این فلز در برابر زنگ زدگی و خوردگی، در جایی که استحکام لوله ها اهمیت بالایی دارد، لوله های فسفر برنزی به کار برده می شوند.

با توجه به کاربردهای گوناگون لوله های فسفر برنز در صنایع مختلف، تهیه و خریداری این نوع لوله های مقاوم بایستی از فروشگاههای معتبر صورت گیرد. فروشگاه ما یکی از عرضه کنندگان لوله های فسفر برنز با کیفیت عالی و قیمت مناسب می باشد که لوله های فسفر برنزی را در ابعاد گوناگون و یا بنا بر سفارش مشتریان گرامی تهیه و در اختیار ایشان قرار می دهد. در ادامه به معرفی این نوع لوله ها و نحوه تهیه و خریداری آنها می پردازیم. لطفا” با ما همراه باشید.

فسفر برنز

فسفر برنز(Phosphor bronze) یک نوع آلیاژ ساخته شده از قلع و مس است که جهت افزایش مقاومت در برابر آسیب ها و خوردگی ها، فسفر نیز به این ترکیب افزوده می شود. این ترکیب در واقع آلیاژی از مس می باشد که به آن 10-3.5 درصد قلع اضافه شده است و با افزودن 0.35-0.01 فسفر، فرایند مقاوم سازی فلز صورت می گیرد.

فسفر برنز نوعی آلیاژ از دسته فلزات رنگی می باشد. از ویژگی های فسفر برنز می توان به استحکام تسلیم، رسانایی بالا، قابلیت ماشینکاری، مقاومت بالا و… اشاره نمود. به دلیل استحکام و مقاومت ویژه این نوع فلز ترکیبی، فسفر برنز در بسیاری از تولیدات و صنایع مورد استفاده واقع می شود.

ویژگی های فسفر برنز

از ویژگیهای فسفر برنز می توان به خاصیت استحکام بالا، قابلیت ماشینکاری در عملیات تراشکاری و سوراخ کاری و همچنین رزوه کاری، دانه بندی ریز و مناسب، رسانایی الکتریکی مطلوب، مقاومت در برابر آسیب، سائیدگی، زنگ زدگی و خوردگی، میزان الاستیسه بالا و خاصیت ارتجاعی عالی، ضریب اصطکاک پائین و … اشاره نمود.

انواع محصولات فسفر برنز

فسفر برنز در اشکال مختلف ساخته و تولید می شود. این محصولات به صورت صفحه، ورق، سیم، میلگرد، تسمه، نوار و لوله هستند که هریک از آنها دارای کاربرد ویژه ای می باشد. در این میان لوله های فسفر برنز از کاربرد بیشتری برخوردارند و در محیط های رطوبی، سرد، خشک و گرم بسیار مورد استفاده واقع می شود.

تولید لوله فسفر برنز

در صنایع فلزی و آهن آلات، از آلیاژ فسفر برنز به دلیل برخورداری از استحکام و مقاومت بالا در برابر سائیدگی، زنگ زدگی و خوردگی، جهت ساخت انواع لوله ها استفاده می شود. لوله های فسفر برنز که مانند سایر محصولات فسفر برنزی از ترکیب مس، قلع و فسفر ساخته می شوند، به صورت ریخته گری و فابریک و همچنین به اشکال شاخه ای، کیلویی و متری به فروش می رسند.

آلیاژ به کار رفته در تولید لوله های فسفر برنز مستحکم تر از برنج می باشد، زیرا در شرایط کاری، دمای آن پائین آمده و همچنین نسبت به خوردگی و زنگ زدگی مقاوم است. به همین دلیل در شرایط محیطی رطوبی مانند آب دریا و همینطور گرما و سرمای شدید، دچار آسیب، فرسایش و زنگ زدگی نمی شوند.

استفاده از لوله های فسفر برنزی در تولید تجهیزات صنعتی مختلف، بسیار پرکاربرد است. قیمت لوله های فسفر برنز نسبت به وزن، ابعاد و میزان قلع به کار رفته و سایر آلیاژهای آن متفاوت است.

با توجه به کیفیت بالا و مقاومت لوله های فسفر برنز در برابر آسیب های محیطی نسبت به لوله های معمولی، این نوع لوله ها مورد استقبال صنعتگران و مصرف کنندگان می باشند. اما جهت اطمینان از کیفیت لوله های برنز لازم است این محصولات را از فروشگاههای معتبر تهیه نمائید. ما در فروشگاه آهن آلات خود انواع فلزات رنگی از جمله لوله های فسفر برنز را با کیفیت عالی و قیمت مناسب در اختیار مشتریان گرامی قرار می دهیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر و سفارش محصول مورد نظر خود با کارشناسان ما تماس حاصل فرمائید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.