لوله مانیسمان

لوله مانیسمان رده 40

لوله مانیسمان رده 40

لوله مانیسمان رده 40

لوله های مانیسمان رده 40 ، لوله های بدون درزی هستند که یکی از پر طرفدارترین نوع لوله در صنایعی است که برای حمل و نقل محصولات خود به حساسیت و فشار بالا نیاز دارند از جمله صنایع نفت و گاز و پتروشیمی که البته برای این کاربرد از لوله مانیسمان رده 80 نیز استفاده می شود به طوری که اولین انتخاب مهندسان لوله لوله مانیسمان رده 40 است. به منظور افزایش استحکام و تحمل شرایط سخت لوله مانیسمان رده 40 درصد کربن مصرفی را حدودا 0/2  الی 0/25%  کاهش می یابد.

همچنین وجود فولاد (آهن) در این لوله ها خطر خوردگی و زنگ زدگی را بیشتر می کند که برای جلوگیری از بروز این مشکل، سطح لوله مانیسمان رده 40 گالوانیزه می شود. لوله مانیسمان رده 40  کاربردی ترین لوله فولادی در صنایع مختلف استفاده می شود به طوری که در صنعت فولاد، گالوانیزه و یا استیل کاربرد دارد همچنین عدد مربوط به رده 40 در این لوله به معنای 40 میلی متر یا 40 اینچ نیست به عبارت دیگر این عدد چیزی را مشخص نمی کند زیرا تعیین آن به شرایط اعمال و میزان فشار و تنش بستگی دارد. با این حال لوله مانیسمان رده 40 را می توان برای هر کاربردی که فشار به تنش یا نسبت P به S 0.04 است استفاده کرد.

لوله مانیسمان رده 40 از فولاد کم کربن ساده ساخته شده و با افزودن موادی به سطح داخلی و خارجی آن در برابر زنگ زدگی بسیار مقاوم است همچنین لوله های مانیسمان بر اساس سایز به چند نوع تقسیم می شوند که شامل لوله های  رده 20، 40، 60، 80، 120 و 140 می باشند. لوله مانیسمان رده 40 از نظر اندازه با لوله رده 20 یکسان است اما ضخامت آن تا حدودی متفاوت است و از 2 تا 10 میلی متر متغیر است همچنین وزن این محصول در برخی موارد به حدود 500 کیلوگرم می رسد.

ویژگی های لوله مانیسمان رده 40

  • قابلیت ماشین کاری و جوش پذیری بالا
  • انعطاف پذیری و استحکام زیاد آن
  • ضخامت لوله مانیسمان رده 40 بیشتر از رده 20 است

کاربرد لوله مانیسمان رده 40

لوله مانیسمان رده 40 در صنایع حساس بسیار زیاد است  زیرا این نوع لوله دارای ویژگی های خاصی می باشد همچنین لوله مانیسمان رده 40 به دلیل بدون خاصیت بدون درزبودن که دارد مناسب ترین لوله در صنایع مهمی مانند نفت و گاز می باشد به علاوه  مقاومت بالا در برابر فشار، ضربه و دما از دیگر ویژگی های لوله مانیسمان رده 40 است.

در حال حاضر، محصولات لوله ای ما به طور گسترده در صنایع مختلف اعم از ساخت و ساز تا حرارت، پالایش نفت و گاز و انرژی خورشیدی و غیره استفاده می شود به طوری که ما با دستیابی به اهداف تعیین شده خود و افزایش مشتریان خود در سراسر کشور، قدرت خود را افزایش داده ایم.

بازگشت به لیست